Uporczywy problem ze słodkościami

Zdrowa dietaZdrowy tryb życia

Written by:

Uporczywy problem ze słodkościamiWiele kobiet przyznaje, że ich największą słabością są słodycze. Często podjadanie słodkości pomiędzy posiłkami powoduje, że nie potrafią schudnąć i mają problem z utrzymaniem prawidłowej masy ciała. Oczywiście, wszystko zależy od tego, w jakich ilościach jada się słodycze. Cukier nie jest dla nikogo wskazanym elementem diety i powoduje on wiele poważnych chorób oraz schorzeń.

Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście całkowita rezygnacja z cukru. Dietetycy polecają więc, aby samodzielnie przygotowywać desery w domu, najlepiej przy użyciu substancji słodzących, takich jak stewia, czy też ksylitol. Można też próbować słodycze zastępować owocami, na przykład suszonymi. Zawierają one wiele naturalnych cukrów i nie powodują tak dużego przyrostu masy ciała, jak sam cukier.

Chrom w tabletkach

Innym rozwiązaniem jest również sięgnięcie po chrom w tabletkach. Badania dowiodły, że chrom zmniejsza uczucie łaknienia, przede wszystkim również ochotę na słodycze. Poza tym, dobrze jest po prostu regularnie jadać posiłki. Jeżeli nasz organizm wejdzie już w odpowiedni rytm i otrzymuje od nas jedzenie o stałych porach, pomiędzy posiłkami nie odczuwamy głodu, ani ochoty na słodycze. Wiele osób przekonało się już, że regularne posiłki sprawiają, iż nie ma potrzeby podjadania czegokolwiek pomiędzy nimi.

Można oczywiście raz na jakiś czas pozwolić sobie na słodkości. Niech będzie to jednak gorzka czekolada, która zawiera dużo kakao bogatego w magnez. Mogą być to również orzechy, na przykład brazylijskie w czekoladzie gorzkiej lub karobie. Warto zwracać uwagę na to, co zjadamy, aby nie były to jedynie puste kalorie. Najlepiej, żeby pożywienie to miało dla nas wartości odżywcze i dostarczało nam niezbędnych składników pokarmowych.

Z dala od cukru

Bardzo ważne jest również, aby nie przyzwyczajać małych dzieci do jedzenia cukru. Bardzo szybko się one bowiem uzależniają od słodkości. Najlepiej jest dziecku podawać jedynie samodzielnie przygotowywane desery, na bazie owoców i galaretek lub domowe kisiele. Wówczas budujemy w młodym człowieku jedynie zdrowe nawyki żywieniowe.

Więcej informacji znajdziesz na : https://rodzinazdrowia.pl/jak-zwalczyc-ochote-na-slodycze