Co jadać w pracy?

Zdrowy tryb życia

Written by:

Co jadać w pracy?Od dawna wiadomo, że niezwykle istotną kwestią jest spożywanie regularnych posiłków. Powinny o tym pamiętać nie tylko osoby odchudzające się i dbające o linię, ale również wszyscy, którym zależy na prawidłowym funkcjonowaniu w ciągu dnia oraz na zdrowiu. Najtrudniejszym posiłkiem w ciągu dnia dla wielu osób jest lunch. Wynika to z tego, że często jest to posiłek jedzony w pośpiechu, przy biurku w pracy. W jaki sposób można skomponować swój idealny lunch?

Przede wszystkim, trzeba postawić w tym zakresie na różnorodność. Nie można codziennie jadać tego samego, ponieważ szybko nam to zbrzydnie i przestanie sprawiać jakąkolwiek przyjemność. Poza tym, nie warto również kusić się na kupne produkty gotowe, jak sałatki, czy kanapki. Wbrew pozorom, zazwyczaj nie są one zdrowe i zawierają mnóstwo cukru, tłuszczu oraz kalorii. Oczywiście, raz na jakiś czas, można pozwolić sobie na takie odstępstwo. Nie powinno się ono jednak stawać regułą.

Przygotowywanie lunchu

Najlepiej jest lunch przygotowywać sobie samodzielnie w domu. Zajmuje to nieco czasu, jednak kiedy wejdzie nam w krew, nie będzie to już przykry obowiązek, a przyjemność. Oczywiście, trzeba wcześniej zadbać o to i poczynić odpowiednie zakupy. Idealnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju sałatki w pudełkach na lunch. Dressing można przygotować osobno w słoiczku i zabrać ze sobą, aby polać sałatkę na świeżo. Wówczas nie traci ona kształtu i jest bardzo apetyczna, nawet po kilku godzinach od przygotowania.

Zdrowe kanapki

Poza tym, sprawdzają się również domowe kanapki z pieczywa pełnoziarnistego z chudymi wędlinami oraz porcją warzyw. Ważne, aby nie zapominać właśnie o warzywach, które powinny pojawiać się przy każdym posiłku. Poza tym, idealnie sprawdzają się w ciągu dnia niewielkie przekąski w postaci owoców, które właśnie do południa powinniśmy jeść. Zawierają one naturalne cukry, które są nam potrzebne do pracy. Można także przygotowywać domowe batoniki muesli, które są bardzo zdrowe i odżywcze. Ważne, aby nie zastępować ich kupnymi produktami, które są kaloryczne i bardzo słodkie.

https://rodzinazdrowia.pl/skomponuj-swoj-idealny-lunch